سلام

چند وقتی ذهنم درگیر اینه که رمز و راز موفقیت چیه ، چطور یکسری افراد بهش رسیدن یا اینکه روشن فکرا دربارش کتاب نوشتن یا سخنرانی می کنن ، خیلی وبلاگ ها ، سایت ها کلیپ ها هم هستن که کلا در این مورد میگن و مینویسن . من همیشه به این فکر می کنم نمیتونم یا اینکه باور ندارم ، ممکنه در آینده وقتی به گذشتم نگاه می کنم بعضی از کارام واقعا موفقیت بوده ، اما در حال حاضر این احساس رو ندارم ، اینکه الان اون احساس موفقیت و رو به جلو بودن رو ندارم یکم سرعتم رو برای بعضی کارهام میگیره . از بحث اصلی دور نشیم ، این پست رو زدم چون امروز یه فرقی با روزهای دیگه داشت ، با کتابی آشنا شدم به نام هدیه ... اسمش یکم با چیزی که داخلش نوشته بود تناقض اسمی داشت اما خوب که دقت کردم دیدم مترجم برای اینکه هم مفهوم رو برسونه هم از اسم چیزی عوض نشه ، معنی لغت present که معانی زیادی داره ? ، از معنی هدیه استفاده کرده ، اگر دقت کرده باشید هر نویسنده برای کتابش یه نوع شعار داره که دکتر جانسون نویسنده این کتاب در مورد چیزی که نوشته چنین شعاری رو انتخاب کرده، راز لذت بردن از کار و زندگی در حال حاضر ، The Secret to Enjoying Your Work and Life, Now  ؟ چیزی که از کتاب متوجه شدم ( البته هنوز کامل نخوندم ) بر میگرده به موفقیت و زمان حال .

تعریفی که من قبلا از موفقیت داشتم با چیزی که الان با خوندن یه تیکه از این کتاب فهمیدم زمین تا آسمون فرق داشت ، من همیشه وقتی به موفقیت فکر میکردم چیزی که تو ذهنم میومد ، تلاش بی وقفه سخت کوشی و احساس غرور داشتن ، اما ! الان موفقیت یعنی پیشروی به سوی اونچه فکر میکنی برات مهمه !! اینکه یه رابطه خوب داشته باشیم یا کار خوبی داشته باشیم ، افزایش حقوق و ...  ، موفقیت چیزی هست که ما برای خودمون در مراحل مختلف زندگی تعریف میکنیم مثل چیزایی که گفتم ، حالا هدیه چیه ؟ هدیه چیست ؟ اصلا کجا میشه پیداش کرد؟ هدیه ! پیشکشی هست که تو به خودت می بخشی فقط تو قدرت کشف اون رو داری ، برای پیدا کردنش باید به زمانهایی فکر کنی که از همیشه خوشحال تر بودی ، بهتر بگم موفق تر بودی ( تو کار ، رابطه ، زندگی ) زمانی که با انجام یه کار بهترین احساس رو داری .  " توی داستان در مورد یه سنگ کار میگه که یک شومینه بسیار زیبا رو ساخته جوری که صدها سنگ کوچیک و بزرگ رو تراشیده و با ملات نازکی کنار هم گذاشته وقتی من و شما به این شومینه سنگی نگاه می کنیم از زیبایی و ظرافت کار لذت میبریم ..چرا؟  چون افکار این سنگ کار در زمان کار فقط منحصرا به کارش و چگونگی ساختن شومینه بوده ، افکارش هنگام کار منحرف به عشق گذشتش یا شام دیشبش یا شام امشب نمیشده ، نتیجه میگیرم . وقتی تمام توجه به کاری هست که انجام میدی و ذهن ات منحرف نمیشه و خوشحالی تو فقط به اونچه در اون لحظه اتفاق می افته توجه داری ... نه گذشته ... نه آینده ...

در زمان حال بودن،یعنی تمرکز یافتن ذهن برآن چه درست هم اکنون رخ می دهد!یعنی ارج نهادن به مواهبی که هر روز به ما اعطا می شود .

فکر به گذشته و آینده تمرکز رو در زمان حال میگیرد ، نمی توانی آنچا در اطرافت هست درست درک کنی و لذت ببری منتظر نظرات ارزشمندتون هستم .