باسلام

در ادامـــه صـحبـت هــام در مــورد خـوندن کـتـاب present متـوجـه یه مـوضـوعــی شــدم ، زندگی کردن در زمان حال ، نه گذشته و نه آینده ، البته این نوع زندگی یه فرمول خاص داره که اگر متوجه بشید حتما مثل من به وجه میایید .بودن در زمان حال یعنی بی توجهی به یه سری عوامل مزاحم که قصدشون برهم زدن تمرکزتونه و در قبالش توجه به چیزی که الان براتون مهم هست ، اگر به مطلب قبلی هدیه دقت کنید که در مورد یه سنگ کار حرف زدیم که تمام توجهش رو معطوف ساخت یه شومینه بسیار زیبا می کنه و با لذت بردن از کارش تمام توجهش رو به کاری که داره در زمان حال انجام میده جلب میکنه و اینکار باعث موفقیت و خلق یک اثر زیبا میشه . چیزی که میخام بگم عقیده شخصیه و نظرای دوستان کاملا محترم ، به نظر من زندگی در حال حاضر هست که وجود داره و آینده ای هم که قراره بیاد زندگی منحصر بخودش ،شاید برای بعضی ها این سوال پیش بیاد که پس گذشته چی ؟ آینده که از همه چی مهم تره چطور ؟ ،..  نمیشه گفت برای اینکه زندگی ایده آلی داشت تکیه کن به حال حاضر ولی میشه توجه خیلی خیلی بیشتری به الان داشت ، آینده ای که هنوز نیامده ما نمی توانیم در اون زندگی کنیم ، چیزی که در اطراف میبینم اینه که خیلی از مردم دارن برای آینده فدا میشن و افسوس گذشته رو می خورند ، به الطبع این در زندگی و فرهنگ ما جا افتاده که باید برای آینده صرفه جویی کنیم و برای زندگی بازنشستگیمون نقشه بکشیم ، و این کورس تدریجی تا زمان مرگ ما ادامه داره ، نشاط و شادی رو برای آینده فدا می کنیم و هر روز از احساس شادمانی ما کاسته میشه ، وقتی هم آینده میاد ، باز زمان حال و تدارک برای آینده ... سیکل ترکیبی رو دقت کنید .!

در موقعیت های دشوار ، لازم است عوامل مزاحم و بی اهمیت را که مانع آن است در زمان حال باشی را کنار بگذاری ...

وقتی که در زمان حال باشیم و توجه خودمان رو فقط روی چیزهایی که همین حالا مهم است متمرکز کنیم چیزهای بسیار شگفتی در وجودمان خواهیم یافت . به عنوان مثال شما در محل کار هستید و مشغول انجام یک پروژه مهم هستید ، وقتی توجه تون به آینده هست و فکر به ارتقا شغلی و اینکه بیرون محل کار قرار است چه کارهایی انجام بدهد تمام فکر و تمرکز معطوف به آینده می شود و نه تنها پروژه به درستی پیش نمی رود و نه لذتی از زمان حال و کار برده می شود ، تمام برنامه های ارتقای شغلی بخاطر سهل انگاری های حین کار خراب شده و این باعث میشود از زندگی در زمان حال لذت نبریم و دچار ضررهای متعدد بشیم .

بر چیزی که در این لحظه اتفاق می افتد تمرکز کن .. به آنچه در موقعیت کنونی خوب است ، توجه را بر آن تاکید کن ، به آنچه الان مهم است توجه کن ....

به اعتقاد من ، لحظه زمان حال همراه با شماست و می تواند بیشترین تجربه برایتان بشود ، به شرطی که اجازه بدهید در آن گم شوید و تمام لحظات حال را دریابید و گذشته را به فراموشی بسپارید گذشته هم موقعش خودش می آید ،فقط از زمان حال بهره بگیرید که تنها چیزی است که در اختیار دارید .

برای موفقیت در زمان حال باید از خوب و بد هر موقعیتی که در آن قرار داریم آگاه باشیم تا بتوان بر هر مانع ممکن که سد راه موفقیت است غلبه کنیم .